BB-väska

Det ska börjas i tid.
När jag börjar tänka på något, och ser fram emot något, då vill jag helst att det ska hända nu på en gång. Senaste dagarna har jag funderat mycket på förlossningen och allt runt omkring. Men det kan ju inte hända nu på en gång, jag får snällt vänta. Men lite kan jag ju göra i alla fall, så jag har redan börjat packa BB-väskan.

Jag har skrivit en fin lista på allt som ska med och packat ner det jag inte kommer använda innan det är dags. Typ bebiskläder, bebisfilt, vattenflaska, hårsnoddar och en stor mysig t-shirt.

Jag har läst på olika bebissidor och forum på internet vad som kan vara bra att ha. Lite grejor som många kanske inte tänker på, men som är väldigt bra att ha är:
-Kontanter
-Tröja med dragkedja fram till både mamman och pappan. Då underlättar det för mamman att amma och pappan kan lägga bebisen in mot kroppen, för att få den viktiga hud-mot-hud-kontakten, och sedan dra för dragkedjan lite för att hålla bebben varm.
-Extra kuddar. Standarden på sjukhuskuddar är inte toppen och man kanske inte får så många man önskar.
-Bekväma skor eller tofflor. Det kan bli mycket vankande av och an i koridorerna och då är det tråkigt att gå barfota eller få ont i fötterna.

Det var lite tips. Listan över min väska kommer när den är färdigpackad :)

Kommentarer
Postat av: Sonja

Vad kul att det funkar att lägga in bilder igen!!! Det blir otroligt fina bilder med din kamera. Nu väntar jag med spänning på nästa inlägg... Kram

2012-07-08 @ 10:50:10
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Rebecka

sv. Jag med! :D

2012-07-11 @ 19:09:55
URL: http://cutoffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0