En kissemiss och en uggla

På två dagar (igår och idag) har jag virkat ihop två små djur. Jag har köpt ett nytt garn som jag bara älskar! Det är Molly från Järbo Garn. Att jag inte har upptäkt det tidigare!? Det är tjockt (vilket jag gillar. Det är så pillrigt med tunna, smala garner och allt man virkar blir så smått), det har klara fina färger och är billigt.

Jag har gjort en kattgrytlapp:

Jag såg en bild på en sån här katt när jag googlade efter något för länge sedan. Jag tyckte den var typ hur söt och rolig som helst, så jag har flera gånger letat efter mönstret utan att lyckas hitta det. Men så förra veckan snubblade jag över mönstret under en av mina otaliga googlingar efter något annat mönster. Lyckan var total!

Om du, precis som jag, tycker att höjden av lycka är att hitta ett mönster på en kattgrytlapp så ska jag göra det enkelt för dej. Klicka här!

 

Och så har jag gjort en uggla:

 

Det mönstret finns här.

Den var väldigt enkel att göra och blev ganska stor (i alla fall med mitt tjocka mollygarn), så den är fin som prydnad. Jag tror jag ska göra någon till i andra färger, så den får en kompis, så ska dom få pryda bebisens rum sen.

 

Hoppas alla får en bra skottdag. Nu blev det blå himmel också, ser jag. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0