I'm back!

Oj vad länge sedan det var jag skrev något nu! Men det har inte hänt så mycket heller. Jag har lyckats dragit på mej en förkylning med tillhörande feber. Jag brukar typ aldrig vara sjuk, men nu har jag haft feber två gånger inom loppet av två månader. Men jag har hört att imunförsvaret försvagas när man är gravid, så det är väl det som spökar.

Blev ni lurade på första april? Jag klarade mej! Men jag lyckades lura mamma och syster big time! Och jag är sämst på att luras. Måste erkänna att jag var väldigt stolt över mej själv efteråt :P Jag ringde till dom och sa att jag sett på facebook att köpis (valbo köpcentrum, som ligger nära där dom bor) hade vårerbjudande då de 10 första kunderna i varje butik fick ett presentkort på 500:-. Dom skynade dit för att hinna bli först, för dom förväntade sej ju att det skulle vara proppat med folk. När dom kom fram va det inge folk alls, så dom ringde mej och undrade om det verkligen var rätt dag. Och jag svarade "April! April!" Haha! Jag är så bäst!

Jag tänkte också passa på att tipsa om BioOil. En olja man kan använda till mycket. Jag har den till att smörja in magen med, för den ska hjälpa att förhindra bristningar vid graviditet. Och dom bristningar som eventuellt endå dyker upp ska bli mindre tydliga. Men ska börja smörja med oljan i 4de månaden, så jag har inte hunnit använda den så länge än. Det återstår att se om den funkar. Okei, det kanske var fel att skriva att det är något jag "tipsar" om, när jag inte vet om det fungerar. Men den hade ett ganska bra pris i alla fall, jämnfört med andra bristningskrämer :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag vart inte lurad 1 april :) skönt!

2012-04-02 @ 20:31:57
URL: http://angelicahl.blogg.se/
Postat av: Fröken Nattfrost

Blev inte heller lurad. ;)

Men du vet väl att bristningar är hormonellt? Fast jag tror däremot att sådana oljor/cremer säkert kan hjälpa till efteråt, att de ska blekna.

2012-04-03 @ 09:09:36
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Johanna

Svar till Fröken Nattfrost: Jag hade ingen aning om att bristningar var hormonellt! Jag trodde bara att det helt enkelt var så att huden "spricker" när magen växer. Det var något nytt :)

2012-04-03 @ 17:55:21
URL: http://mamsenjohanna.blogg.se/
Postat av: Ulrika Emini

Jag tror att man kan påverka hur mycket bristningar man får till viss del, men har man anlag för det genetiskt så är det svårare.

Jag har inte fått några på magen än, men däremot gick mina bröst från A-kupa till D på bara de första månaderna och de ser ut som riktiga tigerbröst!! (Och det kliar något vansinnigt...)

Uppenbarligen har jag anlag för bristningar då iallafall, men jag smörjer både bröst och mage med mandelolja för det lindrar klådan och känns skönt att gör någonting.

Det verkar vara många som använder den här Bio-oil iallafall och det är ju ett bra tecken. Hoppas det går bra för dig! Annars är ju bristningarna egentligen inte fula, man får se det som ett vackert minne av vad ens kropp har åstadkommit! :)

Ta hand om er! Kram

2012-04-05 @ 20:49:10
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: Johanna

svar till Ulrika Emini: Jag har väldigt lätt för att få bristningar. Har sedan tonåren på bröst, höfter och lår. Jag antar att jag säkert får på magen också (har redan fått 1 liten, faktiskt..), men som du säger, det känns skönt att smörja. Och då kan jag i alla fall hoppas att det ska hjälpa:)

Om magen också blir full av bristningar kommer hela jag vara randig :P

2012-04-08 @ 09:21:33
URL: http://mamsenjohanna.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad tror du, pojke eller flicka?

Kommentera och gissa! :)



http://angelicahl.blogg.se/2012/april/pojke-eller-flicka.html

2012-04-10 @ 09:21:35
URL: http://angelicahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0