Illa. Jag mår illa!

Fyuschochblä!!!
Jag har börjat må så illa. Det började i början av veckan och sen har det blivit värre och värre varje dag. Det är inget morgonillamående, utan ett dygnet-runt-illamående. Förra veckan tänkte jag att jag nästan längtade lite tills jag började må lite (lägg märke till att jag skrev lite!!) illa, för då kommer jag känna av att jag är gravid. Då mådde jag jättebra, precis som vanligt, och kunde glömma bort att jag hade en bebis i magen. Nu ångrar jag bittert att jag tänkte så. Det är så jobbigt! Jag kan nästan inte äta något. Jag mår illa så fort jag tänker på mat. Nu har Thomas åkt till affären för att köpa glass. Det känns bättre att tänka på att äta något kallt, än något varmt. Jag får mindre kväljningar. Tänkt vad härligt det är att vara gravid! ...host... Men det blir bättre, har jag hört! :D

Hur som haver. Jag har börjat samla på mej lite bebiskläder. Jag tänker som så att det är smart att passa på att köpa när man hittar något bra på rea, istället för att vänta till sista veckorna innan bebisen kommer och bli tvungen att köpa allt till fullt pris då. Här är man ekonomisk, serru! ;P

Här är min samling såhär långt:

 

De två mössorna har jag virkat själv. Min favorit är bodyn med tigermönster. Visst är den helt otroligt söt? :D Bodysarna med julmotiv hoppas jag att dom kommer passa lagom till nästa jul, annars var det lite bortkastat att köpa dom, även fast det var på rea.

 

Nu tror jag att jag är hungrig. Ska försöka tvinga i mej lite mat.

Ha det bra sålänge! Hej!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hoppas illamåendet kommer bli bättre. Gud vilka gulliga kläder! :D

2012-01-27 @ 19:43:46
URL: http://konstochfoto.blogg.se/
Postat av: Lillablond

Hejsan och grattis till det lilla undret i magen.

Jag bor i Falun och väntar också barn i september, har dock ingen vän eller bekant som är gravid, så tycker det är väldigt ensamt.

Så vore jätte kul om du ville höra av dig, skulle verkligen behöva någon att bolla tankar med.

2012-04-10 @ 20:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0