Räddaren i nöden

Jag är så otroligt, äckligt trött på mitt illamående nu! Jag satt och googlade lite igår för att se vad man kan göra åt saken. Det är inte mycket, visade det sej...
  • Man kan ta en promenad. Det har jag gjort. Hjälpte inte!
  • Man kan äta proteinrik mat eller kolhydratrik mat. Det har jag inte gjort. Jag äter (typ...) inte kött, och jag kan nästan inte äta ändå eftersom jag mår så illa.
  • Eller så kan man dricka te gjort på nyriven ingefära. Men tänk er själva: Du mår så illa att du nästan kräks bara du tänker på att stoppa något i munnen, och då ska du få i dej en kopp ingefärste. Blä! Nej tack!
Jag kollade på apotekets hemsida också. Det fanns olika flikar beroende på vilka krämpor man har. Gissa vad som fanns under fliken för illamående? Kräkpåsar! Är det till någon hjälp eller? Skulle inte tro det! Är det inte väldigt konstigt att det inte finns medicin mot illamående? Jag menar, vi kan bota cancer, men inte illamående?!
Men sen hittade jag också ett armband som skulle hjälpa mot illamående vid åksjuka och graviditet. Så fort Thomas kom hem från jobbet släpade jag med honom till apoteket och köpte dom här armbanden. Det kan ju vara värt att testa, tänkte jag.
Dom fungerar på så sätt att en liten plastkula trycker mot en speciell punkt på insidan av handleden, och då ska illamåendet sluta. Eller man känner inte av det i alla fall... Det är nån typ av akupressur. Och vet ni vad? Det funkade! :D

 

Armbandet heter Sea Band. För 145:- får man två stycken, en till varje arm. Idag mår jag mycket bättre! Det är inte helt, helt bra. Jag mår fortfarande illa av starka lukter och så. Men jag kan äta mat och gå runt och fixa och dona utan att vara svimfärdig.

 

Nu ska jag ta och dammsuga lite, för att fira att jag mår bättre :D
Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Skönt att det hjälpte! Kram mamma.

2012-02-01 @ 23:56:22
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Mirr

Hej!

Jag hittade din blogg på Google, jag är också gravid i vecka 8! Jag har mått fruktansvärt illa och inte kunnat äta mycket, men en dag kom min pojkvän med med åksjuketabletter från Apoteket som min Barnmorska tipsade mig om. Det funkar hur bra som helst :D

2012-02-15 @ 02:06:33
Postat av: Johanna

svar till Mirr: Visst är det härligt att vänta barn, men illamåendet kunde jag gott vara utan. Jag har också hört talas om att åksjuketabletter skulle funka. Men jag har testat och det funkar inte för mej...

2012-02-15 @ 15:05:44
URL: http://mamsenjohanna.blogg.se/
Postat av: thea

Hej Johanna! jag är beräknad den 24 sep :) kul med någon mer ung och gravid. hör gärna av dig! kram thea

2012-02-22 @ 12:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0