Det närmar sej..!

Nu är det mindre än 200 dagar kvar till födseln. Typ... Man kan ju aldrig veta. Bebisen kanske har bråttom att komma till världen eller så kanske den trivs jättebra i min gosiga mage och bestämmer sej för att stanna lite extra. Men så som vi räknar nu, så är det mindre än 200 dagar kvar. 199 för att vara exakt. Men det låter ju ändå väldigt mycket, tycker jag. Men jag har en känsla av att tiden bara kommer flyga fram och att jag kommer sitta där i bilen på väg till BB fortare än jag tror.
Nu har jag ju också bara bra saker att se fram emot. Utom blodprovet (BLÄ!). Det blir varmare och varmare. Ljusare och Ljusare. Mer och mer vår och sommar. Magen kommer snart börja växa. Det är inte så lång tid kvar till första ultraljudet heller (eller enda ultraljudet? hur många gör man?). Det ska bli väldigt spännande! Och illamåendet försvinner mer och mer.
Jodå! Tillvaron känns ganska bra just nu :)

Jag lägger in en bild från stugan i sommras, eftersom jag längtar dit så mycket!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vad härligt att det känns bra. Jag förstår att du längtar efter bäbisen. Jag kommer ju ihåg hur det var att vänta på dig och Rebecka. Och jag läntar ju också efter mormors lilla gulleplutt/gulleplutta. Mysig bild från Gran. Vilka är det som sitter i båten tro?... Kramar i massor från din mor.

2012-03-05 @ 15:39:39
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Fröken Nattfrost

Tror det varierar hur många UL man gör beroende på vilken kommun man bor i. :)

2012-03-05 @ 17:53:40
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Thomas Svärdis Svärdström

Härlig bild längtar till sommaren och bäbisen kommer,jo Sonja det är Rebecka och Håkan:)

2012-03-06 @ 06:09:55
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Härligt , här är det 188 dagar kvar :P . Jag tycker mina veckor går så fort , men sen har jag 2 barn som tar upp mycket av tiden här hemma ;) . Skönt att ditt illamående ger med sig , mitt börjar bli bättre också fast dock inte helt borta än :( .



Här i malmö gör vi 2 UL , ett RUL ( Rutin ultraljud ) och ett TUL ( tillväxt ultraljud ) , första sker i v. 18-19 och sista i v. 32-33 .. När ska du på ditt RUL ? :) Själv väntar jag fortfarande på att tiden ska komma :)

2012-03-06 @ 10:50:48
Postat av: Johanna

Svar på kommentarer:

Mamma: Det är Rebecka, men jag är inte säker på att det är pappa, personen ser så kort ut...

Milo: Ja, än så länge har veckorna gått väldigt fort så jag hoppas det fortsätter så:) Jag ska på mitt RUL i slutet av april. Har inte fått något exakt datum än. Men det är i alla fall runt vecka 18-19, precis som du skrev:) Hoppas ditt UL går bra!

2012-03-06 @ 14:08:08
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Jag fick min tid igår , den 16:e April ska jag på Ul , tack så mycket , säger detsamma till dig :) .

2012-03-07 @ 07:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0