Ullared

Jag var ju till Ullared för ungefär en månad sen. Det var väldigt fint väder och otroligt varmt. För varmt för att sitta på en buss 8 timmar, enkel resa. Mina fötter och ben svullnade upp helt extremt. Jag såg grotesk ut, som ett träsktroll! Som tur var försvann det efter ungefär 2 dagar och har inte kommit tillbaka sen. Vid varmt väder svullnar dom lite, men inte i närheten av hur det var i Ullared.
Tips vid svullnad:
-Håll fötterna högt.
-Drick mycket vätska.
-Se till att du får i dej C-vitamin. Ett enkelt sätt att slå ihop det med att dricka vätska är att göra en stor tillbringare citronvatten och ha i kylen. Ta ett glas då och då.
-Massera fötter och ben upp mot hjärtat. Behöver inte vara någon "hård" massage, bara strykningar.
-Jag satt också med fötterna i ett fotbad med massage och kallt vatten, men jag vet inte om det är så bra. Blodcirkulationen blir väl sämre vid kyla? Och det är ju bla dålig blodcirkulation som orsakar svullnad... Men det var i alla fall otroligt skönt med det kalla.
Trots fötter av fyrdubbel storlek så blev det en del shopping. Här är de bebissaker jag köpte.
Bilbarnstol/babyskydd, nappflaskor, små burkar (tänkta till hemmagjord barnmat), lite strumpor och tossor, vantar, filt, amningsnapp, hoppgunga, täcke, kudde och sängkläder, mjukisbyxor, mjukisdress, dregellapp, bodys.
Och så blev det lite till mej själv också :)
Om du åker till Ullared, kolla upp "vanliga" priser hemma på det du vill köpa, så du har att jämföra med. Jag hade inte gjort det. Det var mycket jag struntade i att köpa när jag var där, för jag tyckte inte att det var billigare än på andra ställen. Men nu när jag kollat runt på affärer här hemma har jag märkt att det faktiskt var billigare på Ullared. Något jag däremot var besviken på var kläderna. Jag hade hört innan att det är helt otroligt superbilligt med barnkläder där, men det var ungefär samma priser som på H&M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0