Barnvagnsmobil och babynest

Jag har virkat en liten barnvagnsmobil med små Gabu's i olika färger, så bebisen har något att titta på när man är ute och går.
Jag har också sytt ett babynest. Jag är långt ifrån något proffs på att sy. Jag kan i princip sy raksömn, sick-sack, framåt och bakåt. Och det visade sej att man inte behöver kunna mer än så för att sy ett bebynest. Det var mycket enklare och gick mycket fortare än jag trodde. Jag hittade massa olika beskrivningar, men gick efter den här, som jag tyckte verkade minst komplicerad.
Den har en hel del skavanker, men som tur är så är dom på ställen som inte syns. Den blev mycket bättre än jag trodde den skulle bli :D
Jag vill också passa på att gratulera min kompis Tessan och hennes sambo Emil som fick en liten dotter igår :)
Jag längtar så otroligt efter våran lilla bebis. Och alla säger hela tiden att "det är inte alls långt kvar nu, det kommer gå så fort". Men det har jag hört nu i flera månader. Det tar ju jättelång tid! Även fast det bara är runt 8 veckor kvar (+- någon vecka), så känns det som  en hel evighet. Men men, han kommer väl tillslut :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

vilka fina saker du har gjort. Du är så duktig! Där kommer bebisen säkert att sova skönt / Mamma och Rebecka :)

2012-07-20 @ 08:52:25
Postat av: :)

Hej johanna! :) jag undrar vad din lilla bebis kommer heta? :) hoppas att du svarar. kram och lycka till med bebisen

2012-07-23 @ 18:16:34
Postat av: Johanna

Svar till :) : Vi har inte bestämt namn än. Vi funderar, men tycker det är så svårt att komma på något. Ena vecka är jag inne på Sigge och andra veckan tycker jag att han ska heta Olle. Sen ska man ju vara överens också.. :P Men som du hör så gillar jag lite "gamla" namn och inte sånna moderna "konstiga"/ovanliga. Vi har också vart inne på Vilgot. Vi kanske bestämmer oss när vi ser honom första gången :)

2012-07-25 @ 20:54:36
Postat av: Johanna - Husliv & Blivande mamma

Så himla söt mobilen var!!

2012-08-01 @ 03:04:59
URL: http://johannaastenvall.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej! :) jag undrar när du kommer börja blogga igen? Det skulle vara roligt att läsa nu när förlossningen snart är här. :)

2012-08-02 @ 19:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0