Love love Love


Jag vill önska alla en helt underbar Alla Hjärtans Dag!



Letade efter en bild på ett hjärta, hittade den här och tyckte den passade perfekt till min blogg :)



Idag har jag lagat mat. Ja, faktiskt. Det är typ det enda jag har hunnit med. Jag gjorde en specialöverraskningsmiddag tills Thomas kom hem från jobbet. Det tar sin lilla tid att göra specialöverraskningsmiddagar, kan jag meddela. Men oj så gott det var! Jag gjorde Hasselbackspotatis, baconomfamnad kycklingfilé, egen rödvinssås och fetaostkräm. Och om du (precis som jag, innan jag gjorde det idag..) har gått och funderat på om fetaostkräm kanske skulle vara gott och att det kanske inte skulle vara så krångligt att göra ändå, då ska du sluta fundera, åka till affären och köpa ingredienser och slänga ihop en kräm nu bums! Det är så lätt att göra och nog det godaste jag smakat nånon gång. Men då tillhör ju jag dom som tycket att fetaost är typ hur gott som helst. Om du också gör det och tänker att "nu måste jag ju bara prova den där krämen", då delar jag med mej av receptet här:

Fetaostkräm, ca 4 port:
150g. fetaost
2dl. creme fraice
svartpeppar

Mosa fetan med en gaffel. Blanda med creme fraichen. Smaka av med svartpepper. Klart!

Ja, jag sa ju att det var enkelt:D
När man är gravid finns det ju en väldans massa ostar man inte ska äta, men som tur är, är inte feta ost en av dom, utan det går alldeles utmärkt att äta :)

Kommentarer
Postat av: Sonja

Underbar bild! Det låter som du/ni har haft en mysig allahjärtansdag. Kul att maten blev bra. Jag måste få receptet. Ha en bra "allahjärtansdagskväll". Jag älskar dig!!! (för det ska man säga på alla hjärtans dag, och annars också naturligtvis, men speciellt idag!) Puss o kram mamsen.

2012-02-14 @ 20:55:04
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0