Snart är det dags

 

Idag var jag hos barnmorskan. Hon gjorde de vanliga testerna och allt såg bra ut. Livmodersmåttet låg på 35 cm, och min kurva går precis i överkant av vad som är normalt. Jag har en stor rackare i magen :)

 

Vi har fått 21 september som BF-datum, alltså är det exakt 1 månad kvar idag. Men jag hoppas verkligen att han bestämmer sej för att ploppa ut tidigare. Det börjar bli tungt och jobbigt. När jag kliver upp på mornarna känns det som att jag har träningsvärk i hela kroppen. Och när jag sover om nätterna vaknar jag ofta, så fort jag vänder mej för det gör ont i bäckenet, för att jag måste kissa, för att det är varmt eller för att halsbrännan är jobbig och jag måste ta novalucol. Och om dagarna har jag allmänt svårt att röra mej, jag når inte ner till golvet och har svårt att få på mej kläder. Och busungen sparkar på revbenen hela tiden!

 

Det är bra härligt att vara gravid ;D

Haha! Det är klart att det är jobbigt, men det är ju helt klart värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0