så nära men ändå så långt bort

 

Nu går jag in i den nionde och (förhoppningsvis!!) sista månaden. Det är helt ofattbart att tänka sej att vi kanske inom en månad kommer ha en bebis här hemma. Vår älskade, underbara och otroligt efterlängtade lille pojke. Som jag längtar! Det är det enda jag tänker på känns det som. Och jag är så rädd att behöva gå över tiden. Varje dag efter BF-datumet kommer kännas som en hel evighet.

 

Jag har i alla fall börjat dricka hallonbladste. Jag läste om det på en mammagrupp på Facebook. Det ska vara bra för gravida att dricka. Det hjälper livmodern och kroppen att förbereda sej inför förlossningen och gör på så sätt att själva förlossningsförloppet blir smidigare och att man återhämtar sej bättre efteråt. Vissa skriver också att det kan hjälpa till att sätta igång förlossningen. Inte på en gång kanske, men så man inte behöver gå över tiden. Man ska börja dricka det i vecka 33 ungefär, men 1 kopp om dagen, sen ska man öka gradvis till 2, 3 och tillslut 4 koppar om dagen. Men inte mer än så.

Jag hoppas det hjälper! Gott är det i alla fall :D


Kommentarer
Postat av: Sonja

Himmel vad smal du var innan!!!

2012-08-17 @ 23:00:52
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0