...I vacker sommarskrud

Idag har jag vart på extra glatt humör! Jag vaknade pigg och utvilad och kände att "idag ska jag hitta på något skoj!". Men eftersom min fantasi inte alltid har lika stora planer som jag själv, så kom jag inte på så mycket skoj att göra. Hur som helst tog jag en sväng till Plantagen och kollade på blommor. Jag kom hem med tre fröpåsar som jag planterade i några trista billiga IKEA-krukor jag hade stående. Och trista krukor gör väl ingen glad, så jag pimpade dom! Kolla vad sommarglada dom blev :D

 

Om mina fingrar är så gröna som jag vill att dom ska vara, så ska det komma upp smörgåskrasse, citronmeliss och gräslök ur krukorna.

 

Om ni vill göra egna sommarfina krukor på mitt sätt så gör ni så här:

Virka så många lm att det når runt krukan.

Virka ihop med en sm.

Virka sen fm hela tiden, alla varv, tills fodralet är lika högt som krukan.

Klart!

 

Och glöm nu för guds skull inte att hålla tummarna för Brynäs ikväll! :P



Kommentarer
Postat av: Sonja

Vilka fina!!!! Du är så duktig, vännen! Såklart vi håller tummarna för Brynäs ikväll!!! Kram mamma.

2012-04-12 @ 18:19:50
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

snyggt! :)

2012-04-12 @ 18:38:41
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0